پروژه عظیم 800 واحدی برج راسپینا؛همنوازی معماری و دانش مهندسی

14 تیر 1401 توسط: مدیر وبسایت

پروژه عظیم 800 واحدی راسپینا؛همنوازی معماری و دانش مهندسی

مجموعه برج های راسپینا از بزرگترین و شاخص ترین پروژه های شمال شرق کلانشهر تهران است که توسط شرکت تربت پاک (مشارکت اکبرزاد – فربودمنش) در مجاورت اتوبان بابایی در دست احداث می باشد. این پروژه بزرگ مقیاس، در زمینی به مساحت 2.5 هکتار، شامل 4 برج مسکونی 21 و 23 طبقه با مجموع 800 واحد مسکونی و زیربنایی بالغ بر 150 هزار مترمربع می باشد که در حدود 80 هزار مترمربع آن به فضای مسکونی اختصاص یافته و مابقی به مساحت 70 هزار مترمربع جزو فضاهای مشاء ساختمان (پارکینگ ، لابی، فضاهای رفاهی و خدماتی) می باشد.

تنوع در طرح فضاهای داخلی و متراژ واحدهای مسکونی مجموعه – واحدهای 87 مترمربع الی 505 متر مربعی – با نگاه به خانه های مدرن و نیازهای آینده، در کنار ایجاد کیفیت فضایی مطلوب همچون ایجاد تراس هایی با چشم انداز و دید خاص برای کلیه واحدها از نکات بارز برج های مسکونی راسپینا می باشد. کلیه واحدهای طراحی شده دارای چشم اندازی زیبا به سمت شمال یا جنوب می باشند که با ایجاد پوسته ای شیشه ای در نمای پروژه این چشم انداز تقویت می گردد. در این راستا در جهت رعایت دستورالعمل های آتشنشانی این امکان با ایجاد پنجره های سه جداره و استفاده از متریال آلومینیوم در ساخت پروفیل ها به وجود آمده است.

طراحی فضاهای متنوع رفاهی و خدماتی در طبقات همکف برج ها از قبیل لابی های مجلل، سالن بیلیارد، سالن های بازی کودکان و نوجوانان، سالن های ورزشی آقایان و بانوان، سالن پینگ پنگ، سالن ورزش های رزمی، کتابخانه و سالن مطالعه، سالن های اجتماعات، فضای لاندری و اتاق های مدیریتی بلوک ها با زیربنایی در حدود 10 هزار مترمربع در تلفیق با کاربری مسکونی، توانسته است پاسخگوی نیازهای متنوع ساکنین این مجموعه بوده و تنوع فضایی خاصی را بیافریند. طراحی 200 واحد پارکینگ مهمان در طبقه زیرزمین اول (فضای زیرین محوطه) جهت رفاه حال ساکنین از امکانات ویژه این مجموعه مسکونی می باشد.

محوطه سازی مجموعه با زیر بنای 16 هزار مترمربع شامل امکاناتی نظیر پیست دوچرخه سواری، زمین اسکیت و پارکور، زمین بدمینتون، زمین بسکتبال و والیبال، مسیر پیاده روی و سلامت، فضای بازی کودکان و فضای سبز که با رویکرد عدم دسترسی ماشین جهت تامین امنیت کودکان و سالمندان طراحی گردیده و نشاط و سرزندگی خاصی را برای ساکنین مجموعه فراهم می آورد.

شایان ذکر می باشد در جبهه شمالی مجتمع مسکونی راسپینا، پروژه راسپینا پلاس در زمینی با مساحت 5 هزار مترمربع و زیربنایی بالغ بر 30 هزار مترمربع با کاربری های متنوعی از جمله کاربری فرهنگی شامل پردیس سینمایی و شهر کتاب، کاربری ورزشی شامل استخر، سالن بدنسازی، اسپا، سالن تیراندازی، کاربری تجاری و رفاهی شامل فروشگاه های زنجیره ای، کافی شاپ، رستوران و شهر بازی کودکان  طراحی شده است که هم اکنون در مرحله خاکبرداری بوده و پس از بهره برداری به بهبود سطح زندگی ساکنین این پروژه خواهد افزود.