برج 40 طبقه ای الماس؛زندگی بر مدار درخشندگی

14 تیر 1401 توسط: مدیر وبسایت

برج مسکونی الماس یکی از بلند مرتبه ترین و مدرن ترین پروژه های مسکونی در غرب تهران می باشد که به دلیل مجاورت با باغ گیاه شناسی و چشم انداز دریاچه چیتگر منظره ای بی نظیر برای ساکنین فراهم کرده است.

این برج توسط شرکت تربت پاک در منطقه 22  بلوار پژوهش تهران در زمینی به مساحت 5 هزار و500 متر  مربع در دو بلوک شرقی و غربی طراحی شده که بلوک غربی شامل 40 طبقه و بلوک شرقی شامل 38 طبقه می باشد.

زیر بنای این پروژه مساحتی بالغ بر 107 هزار متر مربع را در بر می گیرد که از این متراژ حدود 63 هزار مترمربع واحد های مسکونی و 30 هزار مترمربع به پارکینگ های  طبقات 5- تا 1- و مابقی به مشاعات ، لابی و فضاهای رفاهی اختصاص داده شده است.

برج مسکونی الماس شامل آپارتمان هایی با متراژ 70 تا 300 مترمربع می باشد که از بالاترین استاندارد های روز بهره برده و با طراحی بسیار زیبا و تجهیزات مناسب، شرایط ایده آلی را برای زندگی به وجود آورده است.

از جذابیت های این برج مسکونی می توان به پلان هایی با تیپ های متنوع و متراژ های مختلف اشاره نمود که شامل فضاهایی همچون کافه تریا،کتابخانه، سالن ورزشی و بیلیارد، سالن اجتماعات و واحد های تجاری می باشد که جهت رفاه حال ساکنین در نظر گرفته شده است.

گفتنی است که لابی  و فضا های رفاهی-خدماتی این مجموعه در طبقه همکف به مساحت 2500 مترمربع احداث گردیده است؛ همچنین در طبقات بالای این برج مدرن واحدهای پنت هاوس با حیاط اختصاصی در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این در طبقات میانی نیز تعدادی واحد دوبلکس  طراحی شده است که با ایجاد کیفیت فضایی مطلوب و تراس های وسیع،  قابلیت دید شمال و جنوب را دارا می باشد .

در طراحی و ساخت این پروژه از روش های به روز صنعتی و مصالح با کیفیت بالا و استانداردهای ملی و بین المللی ساختمان های بلندمرتبه استفاده شده است که شامل:

  1. استفاده از درای وال( کناف) با پوشش میامنی پشم سنگ به جای بلوک های مرسوم در دیوار های جدا کننده داخلی به منظور کاهش بار مرده ساختمان و همچنین عایق صوت بین واحد های مجاور
  2. استفاده از متریال سمنت بورد و کرتین وال ( نمای شیشه ای) در وید های میانی به منظور اجرای صنعتی و پرهیز از یکنواختی جداره های نمای داخلی
  3. نما و هندریل (نرده) تمام شیشه ای 3 جداره با پروفیل های آلومینیومی به منظور محافظت از اشعه های مضر خورشید، جلوگیری از اتلاف انرژی، عایق صوتی، رعایت دستورالعمل آتشنشانی ، دید مناسب از داخل به خارج و ریتم بصری نما
  4. 10 لاین آسانسور اروپایی با سرعت m/s 2.5 و 6 دستگاه پله فرار از مهمترین خصوصیات این پروژه کم نظیر می باشد.

سازه

اسکلت پروژه فلزی با اتصالات پیچ و مهره ای می باشد که به جهت انعطاف پذیری بیشتر و به دلیل ساخت کلیه قطعات اسکلت در کارخانه و کاهش خطای نیروی انسانی از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.

تأسیسات مکانیکی

تأسیسات مکانیکی برج الماس شامل موتورخانه مرکزی و میانی بوده و تأمین سرمایش و گرمایش برج از طریق چیلر هواخنک، دیگ های آب گرم و فن کوئل های داخل واحدها می باشد ضمناً تأمین هوای مطبوع لابی از طریق دستگاه­های هواساز صورت می پذیرد.

کلیه قطعات و تجهیزات داخل موتورخانه دارای رزرو مناسب می باشند که در صورت خرابی، تعمیرات و یا خارج از سرویس قرار گرفتن هر بخش بلافاصله تجهیزات رزرو، جایگزین تجهیزات در دست تعمیر می گردند.

طراحی سیستم آبرسانی سرد و گرم با توجه به بلند مرتبه بودن ساختمان شامل چهار زون آبرسانی و منابع ذخیره آب در موتورخانه های مرکزی و میانی می باشد که آب با فشار و دمای مناسب از طریق این تجهیزات برای کلیه واحدها تامین می گردد.

علاوه بر تمامی موارد اشاره شده، در پروژه برج الماس از سیستم اطفای حریق شامل اسپرینکلر و جعبه های آتش نشانی در تمامی واحدها و مشاعات و پارکینگ ها استفاده شده است. همچنین سیستم مدیریت دود و اگزاست پارکینگ ها به همراه سیستم تامین هوای تازه یکی از نقاط قوت این پروژه می باشد.

تأسیسات الکتریکی

سیستم برق رسانی به واحدها به وسیله باسداکت انجام می پذیرد که علاوه بر کاهش حجم کابل کشی در برج، سهولت تعمیر و نگهداری و برق رسانی پایدار به کلیه واحدها را فراهم آورده است. همچنین سیستم فیبر نوری جهت دسترسی ساکنین به اینترنت پر سرعت و دوربین های نظارتی و پیجینگ هتلی در کلیه مشاعات مطابق با استانداردهای روز و بین المللی طراحی و اجرا گردیده است. سیستم برق اضطراری و دیزل ژنراتور از جمله دیگر موارد و زیرساخت های الکتریکال در نظر گرفته شده برای پروژه می باشد که در زمان قطعی برق قابل بهره برداری می باشد.